back to träningsnarkoman

i just can't get enough. jag vill träna, träna, träna. hela tiden, jämt.
men med alla dom tankarna kommer tankarna om vad jag sätter i munnen och vad jag får äta och allt. en sorts missnöje med mig själv, och en känsla att jag vill duga. man vågar knappast unna sig med nånting längre, för då får jag genast panikångest. det är lite jobbigt om jag själv får erkänna.
om jag inte skulle ha diabetes skulle jag säkert träna häcken av mig 24/7. jag får tacka den för att den begränsar min träning till den mängden jag behöver och tål. men ibland förstör den bara. förstör träning efter träning med ett lågt eller ett högt blodsocker värde.
där kommer kost sidan in också. om jag har lågt blodsocker innan eller efter en träning då jag egentligen kanske inte vill ha något förrän jag är hemma så måste jag fylla på. då säger det emot i hjärnan och jag känner mig dålig.

utifrån dessa tankar har jag gjort upp ett mål för veckan. att ha perfekta värden och verkligen vara duktig med att hålla koll på blodsockervärdena. äta minst 2 timmar innan träning så jag hinner fylla på med kolhydrater om det behövs eller ta insulin om det behövs. så mina vänner, det blir en tidig natt idag, för jag ska vakna halv 6 imorgon för att få detta uppfyllt och köra en förjävla bra morgonträning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0