what I've been up to

Igen har veckor susat förbi utan att jag ens tittat förbi på min blogg. Förlåt att min blogg förblir medioker, ingen vill följa en medioker blogg, men det händer så mycket i mitt liv just nu så ni får helt enkelt stå ut att det blir bloggpauser ibland. Men jag tänker inte lägga ner.
 
Jag är förresten nyss hemkommen från ett utbyte i Örebro. En vecka i svensk miljö. Och inte vilken miljö som helst, utan den svenska fotbollsmiljön! Underbart, med andra ord.
 
Jag fick veta att jag fick hoppa på och följa med till Örebro några dagar innan vi skulle åka. Så då gällde det att planera om mina veckor, men det hade jag inte någonting emot att göra. Har saknat Sverige och allt som har med Sverige att göra så jag blev bara väldigt taggad.
Vi besökte Virginska skolan i Örebro och fick bo hos familjer. Jag fick bo hos en fantastisk tjej som hette Ida, och det var toppen boende hela veckan ut. Vi tränade med Virginska på deras morgonträningar, tränade med ett juniorlag och sen fick jag och två andra träna med allsvenska KIF Örebro. Det var en fantastisk möjlighet som gav mig så mycket inspiration och motivation för den kommande säsongen. Allsvenskan är dit jag vill nå en vacker dag, så det gav mycket att få träna där och känna på allsvenskt träningstempo. Hårt var det, men det är inom räckhåll om jag bara jobbar hårt. Och det ska jag minsann göra.
 
Hade några timmar i Stockholm med, så då passade jag på att träffa min saknade kusin Linda. En powerwoman, som alltid har varit en förebild för mig och en viktig människa i mitt liv. Önskar jag kunde träffa henne oftare, och lära känna henne ännu bättre. Vi tog en fika och gick runt och fönstershoppade. Höll mig från att köpa grejer, och det var otroligt bra. En utveckling i mitt ekonomiska tänkande?
 
Nu är jag hemma. Umgås med saknade syster, mamma och pappa. Jag är så lyckligt lottad med en så fin familj.
Då man lever ett så kallat "kappsäcksliv", och inte bor hemma, uppskattar man familjen på ett annat sätt, man tar dem inte för givet. Det ska man inte göra med någon.
 
Det blev lite längre inlägg än jag tänkte mig, men hoppas ni orkar läsa. Håll utkik så får ni se en bild på min nya look snart, haha. Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0