tipselitträningen i Linköping/svar på fråga




Klara om såja!:
Berätta om träningen i linköping, den där tipselit! Hur blev du kallad? Vilka var där osv?


Tipselit träningen för det första är någon sorts "utvecklingsträning" för spelare som satsar, enligt vad jag uppfattade. Extra träning alltså med kunniga tränare, så spelarna får lite mer kunskap, och sen tror jag att dom vill ha lite koll på spelarna.
Det är en regional träning och spelarna kom från både Östergötland och Småland.
Jag vet inte hur jag blev kallad, men hade fått email att jag hade blivit uttagen till träningen, antar att det är för att jag har spelat i Östgötalaget nu i hösten och så vidare.
Vi hade träning med Linköping FCs (laget som spelar i allsvenskan) tränare, eller assisterande, och huvudtränaren var där och kollade på.
Spelarna kom från själva LFC, IFK Norrköping och andra lag i Linköping, Norrköping och några i Småland till och med.
Det var 92-95 åldersgruppen som befann sig på träningen, och det var faktiskt grymt kul och inspirerande att bli tränad av allsvenska tränare och träna med allsvenska spelare. Grymt var det verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0