årsresumé 2010





första dagen föddes våra underbara hundvalpar, som vi sen fick ta hand om och sköta i 2 månader. underbart var det, men valparna växte snabbare än vad jag trodde.

under februari månad fick jag beskedet om att jag hade blivit intagen till De Geergymnasiet i Norrköping.
det var även spännande tider inom regionlagsverksamheten.
men på samma gång var jag nere. var ett psykiskt vrak kan man väl säga. hittade inte riktigt några bilder från februari...








blev fotad i dickensons tröja, busade i skolan och spenderade några underbara dagar i Sverige och kollade in det nya stället som skulle bli mitt hem senare samma år och hälsade på min barndomsvän. jag blev helt i extas av att träna på den fina arenan dom hade där och med laget, och efter att jag kom tillbaka till Finland började jag bara längta tills dagen jag skulle flytta.











var på regionlagsturnering i Eerikkilä, fotbollssäsongen sparkades igång och jag firade mina fina vänner med celeb party där jag var utklädd till lily allen.

















majmånad började med den legendariske vappen, som var rätt bra iår. sen var det första maj torget, och som alla år så var det ganska tråkigt väder. efter det vad det födelsedag som gällde, och en massa fotbollsmatcher. jag bekantade mig med ett nytt ställe, Korsnäs, och blev helt enkelt kär under maj månad. förberedelserna inför vårbalen var även igång, jag och donata stod för nomineringarna, och själa vårbalen blev en jätterolig upplevelse. hann även hänga på villan några gånger.



















juni månad, första veckan spenderades på stränderna under skoltid, med kompisar och vi levde livet. det var sista veckan på nian och man kände hur mycket man ville bort från skolan. sen kom äntligen skolavslutningen. som var riktigt bra. gick hem klockan fyra då det var soluppgång, med min omtyckta vid min sida. en av de mysigaste morgnarna jag upplevt.
sen var det konfirmationsläger och midsommar som gällde.







juli var en månad då jag hade väldigt fullt upp. först vad det konfirmation och vi hade en massa släktingar på besök, sen var det dags för sommarjobb! det var rätt kul, men man hann ju inte vara så mycket på stranden under de varmaste dagarna. man hade ju även tid att spendera tid med sina vänner och min kärlek. det blev ju en makeover i hårväg också!












augusti var en månad som var egentligen full av förändringar. sommarjobbet tog äntligen slut, jag tog bort mina flätor, sommarromansens tid var över och det var helt enkelt dags att spela sista matcherna i den blå ifk tröjan och packa mitt pick och pack, säga adjö till mina vänner som jag inte skulle se på ett tag och åka iväg till Norrköping. mot nya utmaningar och nya spännande tider. jag hade väntat på denhär dagen i månader, och äntligen var det dags att ge sig av.









jag spelade matcher med LFC Wildcats då jag inte hade blivit spelklar för IFK ännu. lärde känna en massa gulligt folk på FG, som idag är som systrar och bröder för mig. bekantade mig med andra orter i Sverige, Helsingborg vad en stad jag åkte till. och hade helt enkelt the time of my life.












hösten kom till norrköping, mina mumintroll kom från finland, jag spenderade tid i skolan och med mina vänner, vi hade festligheter och jag åkte till borlänge för att se hur själva kungen bor.












var på besök hos kusinen som hade flyttat in i ett fint hus i Tyresö, åkte hem till Finland och träffade mina älskade vänner, KAPADE AV HÅRET och det blev 3e makeovern dethär året, kom hem och hittade på en massa med mina fina FG vänner, spelade cup kommunal och var på Oskar Linnros tillsammans med Linnea. underbar månad!
















under decembermånad gjorde vi en massa tillsammans känns det som. vi kokade knäck, hade sleepovers, jag och fannie busade med våra grannar, sen gick vi på stan med maria sista kvällen alla var på plats utklädda till en massa sjukt. vi fick gå på luciafest som anordnades av treorna och det var rätt roligt! jag åkte till Stockholm för att spendera en helg med faster, där träffade jag även fannie, frida och klara. de var dags och packa väskan så småningom för ett jullov i Finland. här har jag spenderat ett jättebra jullov, med julafton och en awesome avslutning på året 2010!


Nu ser jag fram emot året 2011! Den fick bästa möjliga start åtminstone! :)

 


Kommentarer
Postat av: FANNIE

detta halvåret har varit helt sjukt, är så glad över allt som hänt <3

2011 kommer blir bääääääääst!! :D

2011-01-03 @ 13:35:49
Postat av: lizette

Vilka fina bilder! Hoppas 2011 blir minst lika bra :)

2011-01-03 @ 15:29:34
URL: http://lizettepinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0