i lördags...


...såg jag ut såhär. bättre sent än aldrig?


idag mår jag rätt bra. har igen helt konstigt blandade tankar om allting... är lite smått förvirrad och sådär, medan jag älskar mitt liv och fotbollen. imorse gick träningen rätt toppen, men nu på kvällen var det inte lika tip top och dans på gröna ängar. tröttheten började ta sig i musklerna och hade inte riktigt ork att springa i det våta, mjuka, leriga gräset. men jag gjorde det ändå. bara för att jag älskar fotboll.
känner mig sjukt stolt då jag gick och lade mig igår klockan nio. ska göra det idag med, för jag är verkligen trött!

ibland tycker jag det är jobbigt hur man lär känna en person, men bara en bra sida av den personen. sen då man av nån orsak inte mera har lika bra kontakt med den personen, blir personen bara värre. liksom på beteendet. allt som den personen gör, förstår man inte sig på, och man tänker "vafan händer", för man har inte lärt känna den sidan, bara det goda. ytterst jobbigt.
ett exempel. jag känner en gullunge. en gullunge som är den sötaste som finns. då jag ser på gamla bilden på den sötnosen ler jag åt mig själv, hjärtat hoppar några extra glädjeskutt och krossas litegrann då man inte slipper nära den personen NU. då bestämmer man sig "äh, jag älskar den där personen, why wouldn't i just keep it that way" och man känner sig gladare än nånsin. sen kommer den där ena grejen, som visar personens sämre sida, och man ligger där igen... helt krossad och halvt förtvivlad, eller förvirrad? är bara full av ilska, och bestämmer sig att inte bry sig.
sånt är det för mig liksom just nu. en sekund är jag full av kärlek och glädje, ler som nån jävla unge, har en massa drömmar och bra tankar. sen plötsligt är man som någon värsta bomb som kan explodera vilken sekund som helst. men jag har bestämt att inte bry mig.

Kommentarer
Postat av: patricia

va du är fin! :)

2010-09-23 @ 17:51:58
URL: http://ptrcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0