dag 3 - mina föräldrar


Här är jag - med mina föräldrar.
Jag har en mamma, Katja och en pappa, Jan-Erik aka Janne.
Båda är födda i Vasa och bor i Vasa nu. Min mamma har varit skidåkare, bobollsspelare och tävlingsgångare. Pappa har däremot säkert hållit på med allt i ungdomsåren, men har varit ishockeymålvakt.



Mamma har en ganska likadan historia som jag. Hon var redan 17 då hon flyttade hemifrån till Åbo, där tränade hon gång och gick i skola. Efter det har hon bott på ganska många ställen och till slut fann hon min pappa i Vasa vid frihetsstatyn. Mamma är fysioterapeut och tränare. Min mamma är som min bästa vän, jag kan prata om allting med henne och hon är en av de mest förstående personerna jag träffat på. Dessutom så kan hon en hel del. Hon är nog även den smartaste jag träffat.


Pappa däremot var ishockeymålvakt, spelade i Sport då han var ung, och flyttade sedan till Sverige för att spela ishockey där. Han spelade i några div 1 lag, tror jag det var. Han är en av den bästa att snacka med efter en match. Om det är nånting jag saknar så är det alla våra diskussioner efter matcherna. Han har nog haft en stor roll i min utveckling som fotbollsspelare och jag kan säga att det är väldigt skönt då man har en pappa som han, som förstår sej på sport. Dessutom har ju båda vart idrottare, så jag har lärt mej en hel del nyttigt av dom, och det är bra då man har två föräldrar man kan se upp till.
Mamma och pappa hade en lång tid ett distansförhållande, han bodde ju i Sverige och mamma i Finland för att hon studerade och det är nånting i dem som jag uppskattar. Jag älskar att höra deras story om hur dom hittade varandra, för den är alldeles underbar!

Jag älskar mina föräldrar över allt annat på jorden, och jag har nog aldrig bråkat med dom så himla mycket. Om jag gjort det, har det varit lite småtjafs kanske, men aldrig att vi har stått och skrikit till varandra eller nånting sånt. Jag respekterar dom, älskar dom och är verkligen tacksam för att dom är såna som dom är och att just dom är mina föräldrar! Kunde aldrig har fått en bättre mamma eller pappa, dom är otroligt stöttande och fina föräldrar. Jag älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0