oturvecka slash tur-i-oturen-vecka slash händelserik vecka

jag har gett små ledtrådar i tidigare inlägg att denhär veckan har varit helt och hållet otursvecka för mig. ja, absolut. och ändå har jag haft tur i oturen. och händelserikt har det också varit.
jag tror jag bara har varit lite trött och sådär och inte tänkt efter vad jag har gjort så har en massa hänt mig.


dessa saker har jag fått panik över denna vecka, så jag har kallat det otur och händelserikheter:


  • jag har två gånger glömt skoternycklarna i skotern, på ett allmänt ställe! har märkt det efter en kvart eller nåt sånt, och som tur har nyckeln alltid vart kvar.
  • jag skulle till jobbet så på vägen kom jag ihåg att jag möjligen kan ha lämnat upp bakdörren här hemma - jag hade panik hela dagen på jobbet och tänkte att alla datorerna har säkert stulits och en massa annat, då jag kommer hem så är bakdörren stängd - vilken lättnad! inte otur kanske, men jag fick i alla fall panik i onödan, man kan ju kalla det nånting eller hur?
  • jag var påväg till vasklot här om dagen så var jag tvungen att lämna i stan snabbt, kände mej otroligt sugen på glass. jag var inne till citymarket, köpte glassen och en cosmo, så kommer jag till vespan och ska åka iväg... SHIT OCKSÅ! jag låste in nycklarna under sitsen. ringer desperat efter hjälp till några personer, till sist kommer min tränare och hjälper mej. tack gode gud. (mina sockermätare och sånt var där inne så jag skulle ju inte ha klarat mej utan dom....)
  • for på rullskrinnskolenkki till replot, som är typ 40-50 kilometer$ sammanlagt, så på vägen hem fick jag lågt blodsocker. fick tag på en räddande ängel som kom med trip och annat till mej. jag dog alltså inte, tack och lov.
  • jag skulle åka hem från vasklot igår, så plötsligt då jag åker på dendär strandvägen möter jag på EN ÄLG!!! blev skrämd som bara vad, tänkte skrika och vända om, var rädd att älgen skulle attackera mej. men älgen blev rädd för lilla mej och skotern så den sprang iväg. och från buskarna hoppade ut en till älg... har aldrig vart så nära en älg förut. fatta va najs. adrenalinkick där!
  • på jobbet skulle jag diska en större labbflaska. man behövde en slang till det. plötsligt kom det en himla tryck i slangen så den slank från sin "hållare" och vatten började spruta runt vid mitt diskställe. jag blev plaskblöt och diskbänken blev det också... som tur skrattade tanten bredvid.

  • då jag skulle steka kyckling tog det en stund förrän det såg ätbart ut. först laga jag på tok för mycket olja i pannan, sen såg det ut som en halvbränd klump... ska aldrig mera steka kyckling genast då jag tagit ut det från frysen.
  • på vägen hem från träningen i onsdags tappade jag bort min telefon. då jag skulle och söka efter den kom mormor just cyklande emot mej och hade adressen till en tjej som hade hittat den. klåp alltså....
  • hade "tappat bort min plånbok", hittade den ändå i matchväskan.

sånt i synnerhet. finns säkert en hel del till, men det här är nåt som jag kommer ihåg. klåp nummer ett kan vi konstatera då. varför är jag alltid så tankespridd så SÅNT HÄR ska hända mej?


Kommentarer
Postat av: Abdullahamy

Nice site keep it up

2010-12-21 @ 09:59:12
URL: http://abdullahamy.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0