sometimes the smallest things is the most meaningful


Jag träffade en vän idag. Inte någon som står mig riktigt nära, men ändå en vän, eller ska man säga kompis? Det var längesedan jag hade träffat denna vän men direkt efter ett hej stannade båda till och vi började prata med varandra.
Trots att det var längesen vi hade pratat och vi mer eller mindre har pratar ordentligt nånstans vid Hovrättens strand och sånt så kändes det inte ett dugg pinsamt, tvärtom. Jag kände bara att jag blev varm och bekväm i kroppen och njöt av att prata med denna person.

Efter vår lilla diskussion, som bestod i huvudsak av "Hur mår du?", "Vad gör du här?" och sådant basic small talk blev jag på så bra humör. Jag blev glad, varm i kroppen och kunde inte sluta tänka på hur kul det var att träffa denna gamla vän.

Ibland kan små diskussioner, små hälsningar och ord göra susen och dagen till den bästa man haft på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0