sometimes it gets so twisted inside my head that I just want to run away from this body of mine, that keeps me as a prison with my thoughts.

Ibland gillar jag mig själv. Jag kan se mig själv i spegeln och vara hyfsat nöjd över vad jag ser på. Gå runt omkring och le för att jag vaknade i en kropp som jag gillar och med ett utseende som ser bra ut. Men på något vänster lyckas jag förstöra den känslan under dagens lopp. Det är något som förvrängs under dagen. Det är min självbild. Men vad det beror på vet jag inte.

Ibland gillar jag mig själv. Det är såna dagar då jag har hållit mig nyttig. Ätit enligt ett strikt schema, och tränat. Ibland kanske två pass, ibland ett, men det ska minst vara ett pass där jag förbränt ordentligt med kalorier. Då jag äter enligt det strikta schemat blir det alltid så lite kolhydrater som möjligt och så lite som möjligt. Jag undviker att äta onödiga grejer och i onödan. Undviker att ta en titt i kylskåpet och ibland undviker jag till och med att komma hem, för chansen är så stor att jag öppnar kylskåpsdörren och faller för frestelsen och börjar hetsa i mig all sorts mat.

Idag var det en sådan dag. En dag som jag hatar. En dag då jag inte får kontroll över mig själv, eller mitt ätande. Det började nångång för längesen och har blivit ett problem. Det har format sig sakta men säkert. Och nu är det ett problem som kommer, periodvis.
Idag åt jag som en elefant. Jag åt såå mycket. Och ångesten bara ökade, illamåendet var obeskrivligt. Jag vet inte ens varför jag gör som jag gör. Och det händer ju så himla ofta. Bara jag kunde hitta någon sorts inre lugn och ro och bara ta det lugnt då jag äter. Eller ens kunna hålla mig nyttig i några dagar. Jag vet inte vad det är, men en sak är säker: det är jobbigt.

Jag vill bara ta mig ur den onda cirkeln.

Kommentarer
Postat av: att vara med henne

din kropp är helt perfekt som den är, tänk på framtiden och lev livet ;) (glöm inte att ta en snus bara... )

2012-04-12 @ 23:02:00
Postat av: saknar dig äckligt mycket ♥

du är så fin Tanya. Saknar dig mer och mer. och du behöver inte hålla något schema för din kropp är sjukt fin! Du kommer alltid att vara som en syster för mig och betyda allt. jag älskar dig ♥

2012-04-16 @ 22:16:10
URL: http://.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0