dag 1 - presentera mig själv



* Namn: Tanya Mikaela Näsman


har aldrig som liten gillat mitt namn. har alltid velat ha ett speciellt namn. men ju äldre jag blivit tycker jag att det är rätt speciellt. i finland heter man oftast tanja eller i speciella fall även tania. har aldrig stött på en annan människa som heter tanya och jag tycker det är rätt coolt.



* SWE - FIN - SWE

då jag föddes bodde jag 5 år i STHLM. om ni kan räkna så flyttade jag därifrån till VASA i finland. jag har alltid längtat tillbaka till sverige sen jag flyttade därifrån, och har alltid kännt mej mera hemma i sverige. på nian tog jag beslutet att söka till sverige i fotbollsgymnasium och hit hamnade jag, i en passligt stor stad som man kallar för NORRKÖPING. har inte ångrat mitt beslut att flytta hit, har inte varit rädd för att bo ensam för en sekund och jag älskar livet här.



* 7.5.1994

jag föddes sjunde maj i vasa, på vasa centralsjukhus. jag älskar våren och tycker att min födelsedag är just på den dagen där den ska vara. jag är sexton år gammal.




* då jag var yngre har jag prövat på alla möjliga grenar. jag har gått på karate, varit konståkare, redskapsgymnast och en massa! grenar som stått mej närmast är dock simningen, fotbollen och en liten del av dansen. jag började simma då jag gick på trean, och på samma gång spelade jag fotboll. fotbollen kom alltid i andra hand för mig, tills dagen jag blev diagnostiserad med diabetes och eftersom det på grund av det hade gått helt åt skogen med simningen under ett år hade jag ingen motivation eller ork att fortsätta. i fotbollen däremot började det gå uppåt, kom med i B-juniorerna som 13 åring, och jag började leva för fotbollen. nu går jag på fotbollsgymnasium och har planer att bli elitspelare. vägen dit är lång men jag är färdig att göra vad som krävs för att nå toppen.
på sidan om har jag dansat, och jag har alltid brunnit för dans och boxning. om jag inte spelade fotboll skulle jag vara en boxare, definitivt.





* jag är positiv och mycket känd för mitt glada humör, och för att jag alltid är glad. och min galna humor.. är även snäll och i vissa fall alldeles för snäll. har med åren lärt mej att säga nej, som verkligen behövs i det här livet, och jag har varit med om en massa som har lärt mej att ett NEJ nångång är nödvändigt. har varit med om mycket under mina levnadsår, är mycket nyfiken och äventyrsriktad kan man väl säga, och prövar på det mesta bara jag får chansen. vissa saker kan ha vart grovare, men jag ångrar egentligen ingenting, för om jag inte skulle ha vart med om allt ja vart med om skulle jag inte vara den jag är idag. jag tror att människor måste göra misstag för att lära sig och för att bli smarta.
dessutom tror jag på ödet. jag tror att allting händer för en orsak. för det har hänt mig varje dag hittills.



* jag älskar musik och kan inte leva utan min ipod. inte åtminstone leva utan att jag vet att jag har en tillgänglig jämt. koncentrerar mig mycket bättre med hörlurarna i öronen och jag är musikalisk allätare. lyssnar verkligen på allt.


* det dåliga i mej är att jag har väldigt dåligt självförtroende. och mitt för snälla jag som dyker upp ibland. ibland känner jag att jag borde vara lite mera som jag är på fotbollsplan i det vardagliga livet. självsäker, beslutsam och målinriktad. jag är målinriktad men ibland känns det som att jag bara är det inom fotbollen. genast då nånting inte handlar om fotboll blir jag icke-vetande och ynklig, blir väldigt osjälvsäker och lite förvirrad faktiskt. jag är passionerad då jag vet vad jag vill.

Kommentarer
Postat av: Sontzu

KIRJOTTELEE LISSÄÄÄ VAA

2010-11-24 @ 17:54:12
URL: http://ssonyass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0