holland

tänkte skriva om en lite speciell grej idag. nämligen mitt holland-hat.

jag vet inte alls vad jag har fått i mej då jag typ hatar holland. det har jag gjort i flera år och det har aldrig riktigt lyckats gå bort.
dom spelar ju helt otroligt bra fotboll och sådär, men det är nånting med åren som fått mej totalt emot laget. det börjar störa mej så småningom.
det började för några år sen då ruud van nistelrooy spelade för holland, jag tyckte nog han var en bra spelare, men det häran det var nånting med honom som fick mej å ogilla holland.
min farfar, har nångång spelat i holland, och ibland då vi ser på hollands matcher och jag råkar nämna att jag ogillar holland börjar familjen ifrågasätta det just för att min farfar har spelat där (OBS! inte i landslaget). "din farfar har ju spelar där, så du borde ju gilla dom då". men nej, det är inte så lätt.
så, eftersom jag inte själv i princip vet varifrån det kommer, så är det väl ganska onödigt att "hata" holland för en gångs skull. dom spelar ju bra fotboll å e vel rätt okej ändå? och så vet jag någon som skulle bli glad ifall jag inte var så emot holland =)

MEN, jag hoppas ändå tyskland skulle vinna VM! eller, hoppas jag? nog skulle det väl vara skoj ifall holland också skulle vinna. äh, helt samma. bara spanien får brons så =)


http://netherlands.worldcupblog.org/files/2008/12/ruud-van-nistelrooy_knvb_groot.jpg

http://i185.photobucket.com/albums/x45/FuriousDolphin/holland.jpg

där har vi Ruud. Gubbe, varför fick du mej att hata ditt lag??



Kommentarer
Postat av: gt4gg

joo säkert, du hatar dom bara för att tony hejjar på dom :) å fö att spaninen int kommer vinna.:)

2010-07-07 @ 16:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0